پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 16 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۴:۵۱:۴۲

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران:
اجرای طرح ملی میترینگ اولویت شرکت ملی نفت است

باشگاه خبری فراساحل: مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد که اجرای طرح ملی میترینگ یکی از اولویت‌های اصلی شرکت ملی نفت ایران است که اختلاف در محاسبات حجمی نفت و گاز اندازه‌گیری و فروخته شده را برطرف می‌کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل وبه نقل از سایت شانا، محمد علی عمادی با تاکید بر این که طرح ملی میترینگ یکی از اولویت‌های اصلی شرکت ملی نفت ایران به شمار می‌رود که از چندماه پیش اجرای آن آغاز شده است، گفت: در سال‌های گذشته همواره در محاسبه‌های حجمی نفت و گاز میان آنچه اندازه‌گیری شده و آنچه فروخته می‌شود اختلاف عمده‌ای وجود داشته است و با اجرای این پروژه مبادی صادرات و تحویل نفت خام و میعانات گازی به سیستم‌های اندازه‌گیری دقیق مجهز می‌شود. وی با بیان این که این طرح و اقدام مهم برای نخستین‌بار است که در صنعت نفت به شکل فراگیر اجرا می‌شود، اظهار کرد: اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی وزارت نفت بر این روند نظارت دارد.

همچنین شهریورماه امسال سعید مصطفوی، سرپرست طرح ملی میترینگ در شرکت مهندسی و توسعه نفت از ابلاغیه قرارداد طرح ملی میترینگ ازسوی شرکت متن و پیمانکار طرح و آغاز بخش نخست عملیات اجرایی این طرح ملی خبرداده بود. مصطفوی تاکید کرده بود که با اجرای این طرح، همه مبادی صادرات و تحویل نفت خام و میعانات گازی در ٧٠ ایستگاه وزارت نفت و طی یک دوره ٣٠ ماهه، به سیستم‌های اندازه‌گیری دقیق خودکار مجهز می‌شوند. به گفته وی، طرح ملی میترینگ که در قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور مورد تاکید قرار گرفته است، ازسوی وزارت نفت در دستور کار شرکت مهندسی و توسعه نفت قرار گرفته و اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی، ناظر عالی این طرح است.

طرح ملی میترینگ برای مجهز کردن همه نقطه‌ها و پایانه‌های صادرات نفت خام، مبادله‌های میان شرکت‌های تابعه وزارت نفت، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و براساس تکلیف تعیین شده در برنامه توسعه ملی کشور، برعهده وزارت نفت و به دنبال آن شرکت‌های تابعه نفت، تعریف شده است. این پروژه در ٦ نقطه وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز و شرکت ملی پالایش و پخش به مدت ٣٠ ماه اجرا می‌شود و عمده شرکت‌های عملیاتی درگیر اجرای این طرح هستند. اجرای طرح ملی میترینگ برای تحقق مفاد بند ج ماده ١٢٩ قانون برنامه پنجم توسعه کشور، شفاف‌سازی تراز هیدروکربوری کشور و رفع ابهام از ارقام تحویل و تحول مواد نفتی، تشخیص و کنترل میزان هدررفتگی مواد نفتی، ایجاد زمینه مناسب برای امضای قراردادهای فروش خوراک به مشتریان و تسهیل در پیاده‌سازی اصل ٤٤ انجام می‌شود.



  کد خبر : 431
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :